495 - Hororový kvíz

 

Datum vydání: Listopad 2013

Překlad: Marek Küchler

V originále: 445 - Horror-Quiz

Původně vydáno: 12.1. 1987

Autor: Jason Dark

Obálka: Vicente Ballestar

Děj: Vincent van Akkeren vymyslel nový televizní pořad s názvem Hororový kvíz. Zloduch tuto show natáčí na jednom opuštěném ostrově uprostřed moře, který se mu pomocí lsti podařilo získat. Aby zahladil všechny stopy, nechal van Akkeren zabít právníka, který pro něj koupi ostrova zařizoval. Když se John o existenci nového pořadu dozví, rozhodne se, že se do něj sám přihlásí a to pod falešným jménem. Do případu se zapojí také Bill a Suko, kteří Sinclairovi mají krýt záda. Lovec duchů pak dostane instrukce, kam se má dostavit. Jedná se o menší ostrov, který se patrně nachází někde poblíž místa natáčení. Poté, co John dorazí na místo, nějaký čas zde čeká. Z povzdálí mezitím vše sledují Bill se Sukem, kteří jsou v případě nouze připraveni ihned zasáhnout. Na místě se pak objeví tři muži v potápěčských kombinézách, kteří dají Johnovi pokyn, aby nastoupil do jejich motorového člunu. Poté, co vyjedou na moře, si neznámí muži sundají masky a ukáže se, že jsou to nějaké příšery. Tyto hrůzné bytosti pak na lovce duchů zaútočí a chtějí ho zabít. Johnovi se podaří jednoho z útočníků zastřelit, ale poté do člunu narazí vlna a on spadne do moře. Když chce vylézt zpátky, zbývající dva protivníci se na něj vrhnou a přemůžou ho. Hned vzápětí však oba útočníky někdo zastřelí a John je tak zachráněn. Lovec duchů se pak podívá, komu vděčí za záchranu svého života. Ukáže se, že je to nějaká žena. Ta se Johnovi představí jako Janine Ducová a řekne mu, aby přeskočil do jejího člunu. Společně se pak vydají k van Akkerenovu ostrovu.

     Během cesty se lovec duchů snaží zjistit, co je jeho zachránkyně zač. Vyjde najevo, že je to asistentka onoho právníka, kterého nechal van Akkeren chladnokrevně zavraždit. Janine měla svého šéfa velmi ráda a nyní chce pomstít jeho smrt. Když jejich člun dorazí k ostrovu, oba z něj vyskočí a nepozorovaně proniknou do vnitrozemí. Po chvíli se dostanou až k několika obytným budovám. John věří, že právě tady by se mohl van Akkeren ukrývat a rozhodne se podívat dovnitř. Ještě předtím však řekne Janine, aby raději zůstala venku a kryla mu záda. Hned poté se lovec duchů vypraví k velké budově s nápisem Studio. Když vstoupí dovnitř, ocitne se v dlouhé chodbě s několika dveřmi. John zamíří k těm, za kterými by se podle nápisu mělo nacházet hlavní vysílací studio. Uvnitř rozlehlé místnosti jej pak přivítá van Akkerenův hlas vycházející z reproduktoru. Lovec duchů se snaží vyzvědět, o co přesně v této ďábelské hře jde, ale jeho protivník mu zatím nic neprozradí. Místo toho se tedy John aspoň trochu porozhlédne po studiu. Kromě různých kulis a potřebných rekvizit se zde nacházejí dvě křesla oddělená stěnou ze silného plexiskla. Poblíž křesel Sinclair zpozoruje jakousi nástěnku, na které je rozmístěno několik podivných karet. Na nich jsou vyobrazeny různé příšery a některé z nich připomínají ty, se kterými předtím bojoval na moři. Hned poté se zde objeví van Akkeren osobně a posadí se do křesla za skleněnou stěnou. John se rovněž posadí a show tak může začít.

     Mezitím Janine čeká venku a pozoruje okolí. Náhle ji však ozáří jeden z reflektorů a ona je tak odhalena. Dívka se rychle snaží znovu ukrýt, ale nepodaří se jí to. Na místě se pak objeví skupinka hrozivých netvorů, kteří Janine zajmou a odvlečou ji k jednomu velkému balvanu. Poté ji k tomuto kameni přivážou a položí před ni jednu z van Akkerenových zvláštních karet. Na kartě je vyobrazena smrtka s kosou. Janine si vzpomene, že podobnou kartu obdržel její šéf a později byl jejím prostřednictvím zavražděn. Vzápětí začne z karty stoupat kouř a hned poté se na jejím místě objeví kostlivec s kosou. Tato strašlivá bytost pak dívku nemilosrdně zavraždí. Tou dobou už se na ostrov dostanou také Bill se Sukem. Oba muži se hned vypraví na průzkum. Cestou zaslechnou zoufalý ženský výkřik a krátce nato narazí na skupinu příšer, které předtím zajali Janine. Bill a Suko se s protivníky okamžitě pustí do boje. Mezi jejich nepřáteli se nachází také onen vraždící kostlivec s kosou. S pomocí svých zbraní se oběma mužům podaří většinu netvorů zlikvidovat. Unikne jim jen kostlivec, který skočí z útesu. Hned poté Bill se Sukem objeví tělo mrtvé dívky a přemýšlejí, co podniknou dál.

     John zatím sedí ve studiu spolu s van Akkerenem a čeká, co se bude dít. Jeho nepřítel spustí kamery a po krátkém úvodním rozhovoru lovce duchů vyzve, aby si vybral jednu z karet na nástěnce. John si zvolí kartu, na které je vyobrazen vlkodlak. Van Akkeren mu pak pokládá různé otázky týkající se vlkodlaků. Lovec duchů zodpoví správně všechny až na jednu, u které mu jeho protivník odmítá odpověď uznat. Johna zajímá, co bude následovat a van Akkeren mu pak začne vyprávět o svých neobyčejných kartách. Ty jsou ve skutečnosti nabity mocnou magickou energií a ve chvíli, kdy si člověk některou z nich vybere, je nenávratně ztracen. Skrze van Akkerena pak k Johnovi začne promlouvat samotný Bafomet. Ten lovci duchů sdělí, že nastala chvíle, kdy konečně zemře. Hned poté se začne z Johnovy karty kouřit a najednou se zde objeví skutečný vlkodlak. Ten bez námahy prorazí stěnu z plexiskla a okamžitě na lovce duchů zaútočí. Sinclairovi se však podaří jeho útoku vyhnout a hned poté na netvora vypálí několik stříbrných kulek. Vlkodlak je zasažen a ihned umře. John poté zjistí, že zatímco s bestií bojoval, van Akkeren z místnosti uprchl. Rozhodne se proto důkladně prohledat celou budovu. Ještě předtím však pomocí svého kříže zničí všechny magické karty na nástěnce. Když lovec duchů během své prohlídky nic zajímavého neobjeví, vydá se zpět, aby se podíval po Janine. Cestou pak narazí na Billa se Sukem.

     Když se John dozví, co se Janine stalo, velice ho to zarmoutí. Spolu se svými dvěma přáteli pak důkladně prohledá všechny budovy na ostrově. Nikde však nic nenajdou, a proto se rozhodnou, že ostrov opustí. Vezmou s sebou i tělo mrtvé dívky. Při odjezdu si pak Bill všimne, že zmizel jeden motorový člun, který zde předtím se Sukem viděli. Je zřejmé, že s jeho pomocí van Akkeren uprchl. Nikdo z mužů také neví, kam zmizel kostlivec s kosou, a proto raději zůstávají ve střehu. Jejich obavy se potvrdí, když se dostanou na otevřené moře. Kostlivec se zřejmě po celou dobu držel přichycený na dně jejich člunu a nyní na ně zaútočí. Netvor udělá do člunu díru a ten se začne rychle potápět. John se svými přáteli brzy skončí ponořený ve vodě. Kostlivec se chystá všechny tři muže zabít a oni jen tak tak unikají jeho vražedné kose. Bill se pak na protivníka vrhne holýma rukama a snaží se jej pevně sevřít. John mu rychle plave na pomoc, ale bojí se, že to nestihne. Situaci nakonec zachrání Suko, který proti kostlivci použije svůj bič na démony a zničí jej. Všichni tři muži pak musí vlastními silami doplavat až ke břehu, který je značně vzdálený. Nakonec se jim to ale přece jen podaří a po nějaké době už se všichni nacházejí na blízké policejní stanici. Vincent van Akkeren sice uprchl, ale John je pevně odhodlaný jej dál pronásledovat a dopadnout.

Důležité události: John se opět střetne s Vincentem van Akkerenem. Padouch mu však nakonec zase unikne.

Názor: Velice vydařený příběh spadající do hlavní dějové linie. John se zde opět setkává se svým úhlavním nepřítelem, který si pro něj tentokrát připravil jednu poněkud netradiční a zároveň smrtící hru. Myslím, že Vincent van Akkeren je velmi specifický protivník, který se od Sinclairových ostatních nepřátel značně odlišuje. Hlavní zálibou tohoto padoucha jsou filmy a televize, což se pak projevuje i u jeho zločinů, které s tímto oborem často nějak souvisí. Ze všeho nejvíce van Akkeren tíhne především k hororovému žánru, ve kterém je jako ryba ve vodě a když na to přijde, umí být skutečným profesionálem. V tomto příběhu přišel se zajímavým pořadem s názvem Hororový kvíz. V podstatě se jedná o klasickou vědomostní soutěž, jen s tím rozdílem, že se všechny otázky nějak týkají hororové tématiky. Tento kvíz mi přišel jako velice zajímavý nápad, jenom snad mohl trvat trochu déle a také jsme se mohli dozvědět něco víc o jeho přesném průběhu a pravidlech. Nebylo by od věci, kdybychom ze začátku viděli i nějakého jiného soutěžícího. Na druhou stranu ale zase chápu, že si chtěl autor ponechat určitý moment překvapení. Scéna, ve které se Johnovi skrze van Akkerena zjeví Bafomet, se mi velice líbila stejně jako závěrečný souboj s kostlivcem na otevřeném moři. Něco takového považuji za velmi netradiční a originální. Celkově jsem byl s tímto dílem naprosto spokojený.

Hodnocení: 4,2/5

 

Předchozí JS 494

Zpět

Další JS 496